Pravilnici o uslovima rada auto-škola i polaganju vozačkih ispita kojima je predviđen nov sistem obuke trebalo bi da budu usvojeni do kraja januara. Kandidati za dobijanje vozačke dozvole će se, međutim, obučavati po starim propisima još najmanje pola godine. Nov sistem obuke budućih vozača počeće da se primenjuje pet meseci od momenta kada pravilnici budu objavljeni u Službenom glasniku, što znači da će se kandidati do tada obučavati po postojećem sistemu. Ako se uzme u obzir i činjenica da je auto-školama dat prelazni period od godinu dana da se prilagode novim uslovima poslovanja, jasno je da će 2011. godina biti mešavina novih i starih propisa. Pravilnicima na čije se usvajanje čeka više od godinu dana predviđene su brojne promene u načinu obuke vozača. Broj praktičnih časova vožnje sa 30 povećan je na 40, a uvodi se i obavezna teorijska nastava u trajanju od takođe 40 časova.
Pravilnici o uslovima rada auto-škola i polaganju vozačkih ispita kojima je predviđen nov sistem obuke trebalo bi da budu usvojeni do kraja januara...
Kandidati za dobijanje vozačke dozvole će se, međutim, obučavati po starim propisima još najmanje pola godine - kažu u MUP za 24 sata.
Nov sistem obuke budućih vozača počeće da se primenjuje pet meseci od momenta kada pravilnici budu objavljeni u Službenom glasniku, što znači da će se kandidati do tada obučavati po postojećem sistemu. Ako se uzme u obzir i činjenica da je auto-školama dat prelazni period od godinu dana da se prilagode novim uslovima poslovanja, jasno je da će 2011. godina biti mešavina novih i starih propisa - kaže naš sagovornik iz Uprave saobraćajne policije.
Pravilnicima na čije se usvajanje čeka više od godinu dana predviđene su brojne promene u načinu obuke vozača. Broj praktičnih časova vožnje sa 30 povećan je na 40, a uvodi se i obavezna teorijska nastava u trajanju od takođe 40 časova. Polaznici će morati prvo da polože test iz poznavanja teorije, kao i test iz poznavanja pružanja prve pomoći da bi počeli sa uličnom vožnjom. Vozački ispit trajaće najmanje 30 minuta, a kandidat će sam birati jednu od ponuđenih relacija. Vozači koji su započeli obuku po postojećem sistemu, a nisu je završili do stupanja na snagu pravilnika imaće rok od tri meseca da završe obuku pod uslovima starog zakona. U tom periodu moraće da odslušaju tri časa teorijske nastave i da izvoze tri dodatna praktična časa pa tek onda pristupe polaganju vozačkih ispita.
Pravilnicima se definišu i uslovi koje će auto-škole morati da ispune. Predviđen je visok nivo kvaliteta kadrova, licenciranje predavača i ispitivača u roku od jedne godine, kao i savremena tehnička oprema. Odustalo se i od prvobitne ideje da vozila na kojima će se kandidati obučavati ne smeju da budu starija od šest godina, već će morati da budu tehnički ispravna. Međutim, zbog oštrijih uslova poslovanja auto-škola neminovno će doći do povećanja cena obuke koja prema predviđanjima neće iznositi manje od 50.000 dinara.
Milenko Jezdimirović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda, kaže da je jako loše što pravilnici nisu usvojeni.
- Promene se odvijaju sporo. Imamo situaciju da se odredbe Zakona o saobraćaju ne primenjuju u potpunosti da je način obuke i polaganja ispita prevaziđen. Ipak, ne očekujem navalu na auto-škole jer smo zbog raznih dezimformacija o ceni već imali veliki broj polaznika početkom prošle godine - smatra Jezdimirović.